Wednesday, January 27, 2016

Gentleman box..

Menang..hadiah drpd gentlemans box
http://share.brickellmensproducts.com/giveaways/win-a-years-subscription-to-gentlemans-box-brickell-mens-products-2/?lucky=24570

Sunday, January 24, 2016

Murid tahun 1

Bagus murid ini..rajin..tapi culas..
Dia tidak tahu jawi..langsung tidak tahu..membaca tidak tahu..
Guru sewaktu pra sekolah memberitahu, murid ini agak nakal..dan perlu sentiasa diperhatikan..namun, dapat ku perhatikan, murid ini kental semangatnya..sudahlah seorang diri datang ke kelasku..perlu berkomunikasi dgn guru yg xdikenal..

Saturday, January 23, 2016

Rekod pengajaran..

Seharian hari ni aku selang selikan diantara menonton anime dan membuat rekod mengajar..hihihi..
Maklumlah..pemalas mcm aku ni memang susah hendak menumpu pada suatu kerja penulisan dlm jangka masa yg lama..
Tahun ini juga adalah tahun pertama aku menggunakn rekod dalam fail..sebelum ini buku rekod diberi kepada setiap guru..
Tahun ini kerajaan tiada bajet..
P/s: sudah aku beritahu..tahun ini mencabar =P

Friday, January 22, 2016

Tahun yang mencabar..

Berjimatlah kamu..
Semua dah naik harga..

Doa

Doalah..
Allah itu maha mendengar..
Syg.. =)

MTQ Zon Sikuati

Penyerahan tugas..huhu..
Kami nak hantar wakil kategori ape ye..
Kami peserta je..dan photographer sambilan..hihi

Solat zohor..harian!

Walaupun agak sukar pada permulaannya..kami berjaya memupuk minat mereka untuk bersolat..
Susah! Mmg susah! Macam macam alasan..
Mula2 kami sogokkan dengan upah..lama kelamaan..kami tazkirah mengenai 'upah' daripada allah taal yang di beri nama pahala..mereka faham..
Mereka sangat ingin tahu..sangat ingin belajar..allah kuatkan kami untuk terus tabah..amin

Tuesday, January 19, 2016

Guru sukan?

Mulai awal minggu ini, aku dilantik sebagai salah seorang guru yang akan melatih murid bersukan. Ini adalah untuk menghadapi sukan peringkat zon sikuati..
Hmm..
Bersukan? Boleh ke? :-)
Tugasan aku adalah melatih murid yang akan mewakili sukan lompat tinggi..hee aku sendiri pun xleh lompat! How can I train them!!!..
Ok, itulah gunanya internet..youtube..dan lain2..walaupun kurang sempurna (aku pasti) tapi kami tidak akan mengalah! Hihi..goodluck!!

2016

tahun  ini bermula di kudat..
aku bertugas sebagai guru spbt menggantikan cg masnih yang melepaskan jawatan tersebut kepadaku..
tugasku ialah menguruskan buku teks sekolah yang akan di berikan kepada murid murid untuk tahun ini dan seterusnya..
tahun ini bakal menjadi tahun yang bermakna buatku
insyaAllah

Followers