Sunday, January 31, 2010

selingan bicara dari yang berilmu..

berkata yang berilmu..

orang islam itu berasa rendah pabila diri dipuji..
merasakan diri semakin kerdil..
tidak pula berasa bangga..
atau merasa diri punya segalanya..
kerna yang dipuji adalah kurnia dari yang Esa..
lalu orang islam bersyukur..
mengucapkan kalimah suci menandakan diri akur..
ucaplah Alhamdulillah..
segala puji bagi Allah, tuhan sekalian alam.
.

aku..demam..

ayok..
hidup manusia memang tidak dapat lari dari diberikan nikmat oleh Allah..
hari ini hidupku dikurniakan nikmat demam selsema..
haha..
dapat juga kurasakan nikmat kekurangan ini..
yang selalunya kudrat yang dikurniakan tuhanku,
aku gunakan dalam kehidupan seharian..
mengejar ilmu sebagai pelajar..
hari ini, hidupku betul2 kurasakan kekurangannya..
Alhamdulillah..
semoga aku sentiasa menjadi hamba ang bersyukur..Amin..

bowlink..oh bowlink..


petang semalam, selepas maghrib, housemate ku mengajak kami semua ke mesramall di kerteh untuk bermain boling..dalam hayatku, ini lah pertama kali aku bermain permainan ini..walaupun kekok dan segan, aku turut serta dalam permainan ini.. pada malam ini juga, leptop kepunyaan gadis kesayangan ku mengalami masalah.. dan beliau kelihatannya bersedih tetapi tetap berdikari.. gadis yang ku sayang.. beliau tidak membenarkan ku membantunya dan alhamdulillah, malam ini..leptop tersebut telah pulih..gadis yang hebat.. malam semalam, sewaktu beliau bersedih, aku pula sedang bergembira di mesra mall bersama kawan-kawanku, aku tidak sanggup memberitahunya.. selepas pulang, kami makan di kedai nasi kukus paka.. sedap.. haha.. ok lah, aku sertakan gambar kami di mesra mall untuk tatapan kawan2..

Saturday, January 30, 2010

modul pembangunan pelajar..






hari nie hari sabtu..
ad modul ijazah semester 2 dan kami diwajibkn mengikutinya..
pada pagi tadi aku merasa malas sangat untuk ke modul...
tapi akhirnya aku pergi gak..
waktu aku sampai..
da pukul 9 pagi waktu 2..
memang kami cari nahas..(modul spatutnye bermula pada pukul 8am)..
kami dberikan 'ceramah ringkas" la daripada tuan Azman..
pas2..sesi kedua kami ad LDK..
aktiviti berjalan lancar..
dalam modul nie..aku x merasa yang kami 'dcuci'..sebab kami still cam biasa..
xmendatangkan kesan kot..
atau kami nie mang jahil sangat..
mang jahil pown..



p/s: jangan fikir kamu yang sangat berilmu..
ilmu kita didunia ini ibaart seperti setitik air yang bila mana kita memasukkan jari ke dalam lautan dan titisan pada jari kita itulah ilmu kita sekarang..
fikir dan renungkan..

Friday, January 29, 2010

Kod E...

Kod E...

Thursday, January 28, 2010

hari nie hari jumaat...

rumah sewa kitorg begitu bersepah.. kami bercadang nk buat gotong royong...ayook.. jom g solat jumaat dlu k..hehe..
pas2 baru kemas2...
sape suh korang bangun lambat!!



pic aku yang sengal..

Wednesday, January 27, 2010

"Hei, mane nasik aku!!"

aiyok, baru kejap td kami pulang dari kedai makan di sini..
kedai nie baru lagi..
dan maybe sebab tu la kowt service dy kurang memuaskan..
makanan pon lambat sampai..
lebey kurang 40 minit lebey la kami tunggu kat c2..
yang kami bengangnye,
makanan lambat sampai walaupun pada waktu 2 x ramai pown orang kt kedai 2..hmm..
seb bek x mood ok..hoho..
aku yang bekeng!!

Tuesday, January 26, 2010

"kelah batal boh!!"

itulah perkataan yang diungkapkan oleh seorang sahabatku pada pagi ini..
beliau memberitahu bahawa kelas managerial economic yang sepatutnya berlangsung pada petang ini dibatalkan..
sebabnya kamipun belum tahu lagi tetapi yang kami pasti..
akan wujud kelas ganti yang tidak putus2 pada hari yang mendatang..
huh..
ini perkara yang sukar bagiku..
subjek2 semester ini kelihatannya sangat sukar kerana kami perlu menghafal banyak nota..
ditambah pula dengan assignment dan projek2 yang langsung belum ku sentuh..
nampaknya aku perlu berbuat sesuatu terhadap 'kepala biol' nie..

streamix wifi

hari ini hari kedua kami guna kan streamyx wifi nie..
ok je..
line sangat pantas bwat mase nie..hoho..
hari nie gak aku sangat ngantok..
seb bek klas ari nie just 2 je..hoho..
kelas managerial eco yang sangat sukar 2 ade ari nie sebab lecturer yang ngaja aku ad hal..bz kowt..
k la..
kne study sket nie..
hmm..xkn da ad tenet jd x study kowt..kn3?haha
k la..
tata

Sunday, January 24, 2010

assalamualaikum dan salam sejahtera

aku baru disini..
salam perkenalan..

post pertama

hari ini kelas ku dibatalkn disebabkn ada 'orang besar' datang ke tempat kami. Jadi tiada pengajar yang ingin mengajar kerana pergi ke perjumpaan dengan 'orang besar'..
haha..dasar kami pelajar, bersorak keriangan bila tidak perlu bertentang mata dengan si pengajar itu..

Followers