Wednesday, May 5, 2010

AIDS yang menakotkan..

AIDSAware


Kairyuzai N Samm: AIDS Awareness
wow, aku agak kagum ngan mesej beliau walaupun kakak ini seorang yang garang..huhu..
AIDS mang sangat bahaya, dan aku teringat yang bahaya nie bukan kat mamat-mamat yang isap dadah tu jer taw..
bayangkan kalu sedara-sedara kite yg 'ter' kena AIDS bukan sebab dy isap dadah ataupun sebab dy wat hubungan badan..

aku ada pernah terdengar, walaupun tidak pasti kesahihannya, ada segelintir mamat-mamat yang isap dadah nie dan mang pasti dah kena AIDS, tetiba dorang jadi si mangkuk 'genius' lak ngan nk berkongsi 'jarum' tuh ngan orang len..
haa..nie yang kite takot..
ada kes, dorang ley jer letak jarum isap dadah tuh kt dalam pasir kat pantai, ish..taw2 jer kalu orang men kt pantai x pakai slipar, nanti, tercucuk tang situ, tercucuk tang sini..ish..jauhkan lah..
ada lagi kes, dorang letak lak kat tempat "air gedegang" tu yang kita beli seringgit dua puluh sen dan mang pasti lah susah nk nampak bile kite seluk tangan nk amik air tersebut..ish..'genius' gilo..

dan, agak sedih gak la sebab wujudnya penyakit cam nie kan..ok la, kakak nie harap kita support cause nie..dan aku pon harap gak..walaupon takot mamat-mamat pelik kejar aku t..huho
dan perkataan "saya beg kamu" buatkan aku rasa sangat nk support dy..huho

p/s :bukan beg sekolah ye adik-adik..dy seorang manusia..beg tu maksudnya bukan beg duit gak taw..xder kena mengena pun..

6 comments:

  1. hmmm..tp ade jgak kes seorg ibu yg d rwt d hstal kne AIDS coz kcuaian pihak hsptal sndri..mlalui pmndaha drah..sdey..skrg..ibu 2 pn dh mninggal dunia..kcian anak2 die..:(

    ReplyDelete
  2. uish..sgt menakutkan..mnx djauhkan suma nie..harap sgt..

    ReplyDelete
  3. a'ah..sian sangat..tp cam xberapa nk jd isu yang diketengahkan oleh pihak berwajib..
    golongan bloggers sebagai suara masyarakat memang patut suarakan isu ini.

    ReplyDelete
  4. i garang ke bro...ahahaha!!!again i want to thank you so much for supporting this campaign for this means alot for mental and physical support for them and an information to others . thank you so much for promoting this campaign . Cheers
    Kairyuzai
    (im just 20...jangaN LA buat i nampak tua...muahahaha)

    ReplyDelete
  5. nuraisyah..takziah kuucapkan.

    fyza.. minx pun dijauhkan dari dosa.

    wanie..bahaya.dimana-mana sahaja kan.

    anon..(ehem, susah sket nk masukkn suara..=P)

    kairyuzai..huhu.xgarang pun, saje je panggil kakak(hormat=P)

    ReplyDelete

Followers