Powered By Blogger

Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 2.0 adakah sekadar harapan rakyat?

harapan daripada rakyat, BERSIH 2.0 (pilihanraya bersih dan adil). adakah anda semua bersetuju?

“Only when elections are clean and fair, can citizens be real masters of their own destiny and expect holders of public office to act accountably and effectively.” BERSIH 2.0


apabila rakyat sudah mula muak dengan situasi politik semasa negara, media-media perdana,dan kekangan daripada kerajaan, akhirnya terwujudlah BERSIH 2.0, merangkap suara rakyat berbilang kaum 1malaysia..bersatu menentang polis..polis?
owh, nampaknya situasi agak tegang apabila kerajaan menentang hasrat murni rakyat ini..agaknya, berapa lamakah lagi kerajaan ini akan bertahan?
sama sama kita lihat..
disini ada diselitkan video dari youtube tentang kekasaran polis:
adakah anda seorang dari penentang?atau penyokong?kami tidak meminta anda untuk menyokong kami, sekadar..adil...fair fight..
8 tuntutan BERSIH :
 1. bersihkan senarai undi
 2. reformasikan undi pos
 3. guna dakwat kekal
 4. masa kempen minima 21 hari
 5. akses media bebas dan adil
 6. kukuhkan institusi awam
 7. hentikan amalan rasuah
 8. hentikan politik kotor
bagi aku, perkara yang diminta adalah patut untuk dilaksanakan kerana tuntutan ini tidak menguntungkan mana mana pihak pun cuma mungkin akan 'mengancam' pihak yang KOTOR.
adakah barisan kerajaan sekarang merasa 'TERANCAM' oleh pembawaan BERSIH 2.0? hmm, aku pun berfikir..adakah selama ini kita ditipu? di kuasai perasuah?..jangan malukan negara..sama-sama renungkan..



No comments:

Post a Comment

Followers