Saturday, July 30, 2011

gambar gambar kursus jati diri di la hot spring episode 2

lepas semayang jumaat..dan melantak..kami diberi masa berkemas sebelum bertolak ke lata berangin..bekas dan peralatan...semua barang seperti sabun, syampu, deodorant, ubat gigi,berus gigi, henfon dan ape-ape yang perkakasan bersolek, kecuali sikat..semua dirampas..termasuk makanan..
dibekalkan..
megi..
beras..
ikan kering..
bekas tuk memasak..
adelah perkakasan sket..cam teh uncang, gula, n barang masakan..
ade sardin skali..
kenyang je...

selepas solat jumaat dan bersiap..kami beratur ntuk bertolak ke lata berangin..semua bersiap sedia memakai stokin dan berkasut..pacat agak banyak kerana waktu itu adalah selepas hujan..


selepas bangun dari tido..haha, muka semua pun belum mandi kerana cuaca sangat sejuk..kami tertipu oleh persekitaran di hutan kerana pukul 1 pagi adalah cerah seperti pukul 6.30 pg..percaya? dan kami bangun..ingatkan dah pagi..upenye digelakkan..wakaka malunye..


mandi di air terjun..sejuk..sangat segar..


masuk ke hutan untuk belajar ikhtiar hidup di hutan, cara buat tempat tido..kena tinggi lebih satu kaki untuk mengelakkan binatang cam ular, babi..dan semut..oke..pacat skali..


belajar cara buat perangkap kancil..err..kijang kot..pastu cara nak tentukan kiblat..cara elak binatang buas..n elak bahaya di hutan kalau sesat..


kami mandi di kolam puteri..agak gayat disitu sebab kolam nie tinggi..dam agak dalam..certain tempat lah..so bahaya sket..hehe..kami jadi puteri la aritu..sebab mandi situ...


nie kolam puteri yg bawah sket.. ade pokok bunga kt tepi..dak pompuan lepak sini xnek atas sebab agak bahaya disitu..(kami mandi..kat atas..kekeke)


balik dari kolam puteri..masa untuk masak makanan tengah hari..kami kene marah sebab api agak lambat untuk dihidupkan..almaklum ler..."kayu api basah..kayu api basah.." agak ajaib disitu apabila masakan kami yang 1st siap..sedap..dan agak oke la..


lagi aku men ca-pub..haha..biase lah..team aku menang..


juadah tengah hari kami..nampak oke aje kan..sedap..


lauk istimewa, juadah utama..singgang batu..amacam?nak try? ..hahaha..
keras dowh..jangan gigit..telan pon xley..amik kuah aje..


dalam perjalanan pulang..sungai hilang xsempat diambil gambar..yang nie gua bahtera..batu besar nie cam bahtera betul..bapak besa dowh..n agak gayat berjalan dikawasan ini..
abang tu cakap..tempat nie agak 'keras'..amik ko, batu punye lah besa...mane xkeras...
haha gurau je, memang agak 'keras' yang betul betul oke..jgn men-men..
maka tamatlah sudah kem kami..
sebenarnya kami diharamkan bawak gadget..so susah nak rakam n shoot pic kt sepanjang di lata berangin tu..
credit to mr safwan sebab tlg tangkap gambar...

No comments:

Post a Comment

Followers