Monday, April 5, 2010

sekadar bualan kosong sang makhluk

mungkin hari ini adalah antara hari yang paling memenatkan sepanjang semester ini di UiTM, bayangkanlah aku langsung tidak berupaya untuk membuka mata ketika di kelas investment petang tadi..
dalam minggu ini, bermula sabtu malam, kami sudah seperti tidak berupaya untuk melelapkan mata menjelangnya malam. assignment, test, projek dinner untuk kelab ISBAC, antara yang kami kerjakan dalam minggu ini..
1st time aku dikerahkan untuk mengerjakan jawatan ketua projek..huhu..xsanggup dah weyhh rasenye..wakaka..
kesimpulannye, kawan serumah ku berkate.."eyhhh, where ader? ingatkn lari dari rumah dah!!". sebaliknya aku ke rumah pada pukul 6.30 petang, iye la, kami gerak ke kelas seawal 7.48 pagi, dan mereka-mereka ini belum pun masuk ke fasa bangun tidur. masih di bayangi mimpi-mimpi indah. hehe bestnye kalau dapat kembali ke alam persekolahan, sewaktu dikejar guru disiplin kerana lambat ke kelas. tiada pun tercalit di fikiranku ketika itu yang aku bakal menjadi seperti sekarang. berkejar-kejaran mengejar masa untuk menyiapkan tugasan. aku bertembung dengan beberapa kawan dari kelab debat dan pidato. kata mereka, "where, mu kena marah baru ni ngan penasihat kelab sebab dah langsung tak nampak batang hidung sewaktu meeting". aku hanya memberi alasan sibuk dan terlupa. sebolehnya, aku berharap agar mereka melucutkan jawatanku sebagai ketua pegawai delegasi PDPSZA itu. kerana, diriku seperti sangat terbeban oleh tugasan-tugasan. langsung tidak berupaya mentelaah pelajaran seperti semester sebelumnya.
ok lah, rasanya sudah sangat banyak aku mengarut dan membebel disini. sekiranya diriku tidak berupaya melawat serta memberi jawapan di blog kawan-kawan dalam minggu ini, jutaan kemaafan ku pohon, bukanlah maksudku hendak berbuat demikian, sekadar diriku kurang berkemampuan untuk mengejar semua perkara ini serentak. terima kasih.

sekadar kata-kata indah dariku:
 - manusia kelihatannya sangat obses mengejar cahaya, mencipta pelbagai lampu agar tidak bergelap, namun sedarilah bahawa semakin hari, hatimu yang bergelap kerana tersesat dalam cahaya yang kamu cipta sendiri.
conclusion..kejarlah 'nur' hidayah dari tuhanmu..

7 comments:

  1. hahaha
    sama lah weih
    nih minggu2 last memang penat

    ReplyDelete
  2. ala sabar la..nti bla dah lepas suma nie sure dia akn rndu knangan mcm nie suma..a

    ReplyDelete
  3. a'kum,pekaba?sori lame xbrblogwalking, sibuk sikit...sori r tulih kt sni, xnmpak shoutbox

    ReplyDelete
  4. where... better dengar nasihat dari akak...

    kalo tak nak dah jawatan tue, better where tulis surat resign.. jgn buat diri kene 'dilucutkan jawatan'..

    coz.. memburukkan nama sendiri... sbb, org yang buruk cepat diorang ingat, then segala kebaikan kita selama ini dan sebelum ini terus dilupakan..

    fikirlah..

    ReplyDelete

Followers