Powered By Blogger

Monday, August 1, 2011

bazar ramadhan Pengadang Baru, K.Trg.

hari nie balik kerja awal sebab ramadhan..biasanya kul 5 petang..hari nie kul 4.30 petang..tu pun da nak giler punye tensen duk ofis yang sangat lah banyak kerjanye..
silap aribulan aku rase ley terbaring aku kt tepi meja akibat ke'tensen'an bekerja..
al-maklum ler..puase-puase tahun terkebelakang nie aku asik ponteng kelas aje..sebab belaja..so boley la nk skip..nah ko kerja..hambikk..rasekan..
tensen dohh..siyes wa cakap luu...
ok..STOP!
balik kul 4.30 petang..aku start moto..dalam perjalanan pulang neh..terserempak pulak kete-kete yang sesak kat depan..ish, nie kes naye kat aku yang ngah tensen nih..BAZAR RAMADHAN..
1st time la aku singgah dengan pakaian smart bergaye..chewah, baru balik kerja lah katekan..
bongkak..nauzubillah...mintak jauh perangai tersebut..

sedikit  yang aku berjaya snap..

sangat sibuk jalan disebelah..so aku xdpt snap keseluruhan bazar yang panjang tu..nie tempat aku parking moto..senang..zapp..boleh berambus terus aje..


salah satu gerai yang menarik..agak menarik budak-budak la kan..ye lah, kek punye lawa..kalu bagi aku la kan..aku xmakan..langsung masuk frame..tulis.."budak jual kek yang bagi"..sebab dy je yg boleh bagi free..


satu lagi gerai kuih muih yang agak kemas pada pandangan aku..kemas dan nampak sedap makanan yang dijual..tapi aku xberkenan..ase cam xnak rosakkan permandangan menarik tu kan..so aku xbeli la..


yang aku beli..sata goreng..makanan orang dulu-dulu..satu sebab murah..n membuatkan aku terkenang nostalgia silam..chewah..
air tebu..budak tu muka cam nak nangis aje..aku pun beli lah..promosi camtu rupenye beliau..aiseyh...
last air soya..adik aku mesej suh beli air..soya aje ler bagi kat budak-budak nie..janji dy minum..ye dak?
ok, abaikan songkok dan moto aku yang da usang tu..
oke?esok aku nak kene singgah lagi ke? demm...agaknye..

No comments:

Post a Comment

Followers