Friday, August 5, 2011

Segmen Ramadhan Jejaka Terhangat: Makanan Buka Puasa Kegemaranku



Assalamualaikum, setelah di tag oleh Moon untuk segmen Ramadhan Jejaka Terhangat, iaitu makanan buka puasa kegemaranku..
aku hadir dengan:

ikan bakar, sebut aje ikan bakar..baunye..perghh..dari jauh dah bau..lagi-lagi kalau sosnye menjadi..alamat..perut berkeroncong dulu lah sebelum berbuka..
tahun nie belum lagi, tahun lepas, wow..kami beli ikan segar n bakar kt tepi rumah ramai-ramai..syok nye..
kerabu mangga, dengar nama aje..aku da terbayang da, masam manis mangga yang sejuk, di gaulkan dengan nasi..sedappp..arghh..teringat pulak minggu before puase sempat makan kerabu mangga di sebuah restoran ternama disini..perghh..nikmat dowh..pembuka selera yang sangat baik!
gambar ini aku gugel..
tag : Hans

selamat berpuasa..

10 comments:

  1. woah, ikan bakar pekena dgn kuah asam mmg marbeles la. tahun ni blom rasa bukak puasa dgn ikan bakar lagi. tp tahun2 lepas mmg biasa. hehe..kerabu mangga pon kalo dapat, mmg tak cukup nasik. suplement utk tambah selera.hehe..

    thanks join segmen ni. senarai nama dah update. nnti check la kat blog JT yek..=)

    ReplyDelete
  2. cantik arr pic ikan bakar tu.buat tak sabar nak berbuka je..salam ramadhan tuan belog! :)

    ReplyDelete
  3. owh
    ko tag aku sorang jer ekk?
    ekekek
    insyaallah aku join nanti

    ReplyDelete
  4. Fahz : salam ramadhan..selamat berpuasa=)
    Hans : ko sorang pun da cukup..ko kan citarasa tinggi(*0*)Y

    ReplyDelete
  5. :erk kerabu mangga

    sok nak buat kerabu mangga pulak la...

    ReplyDelete
  6. aaa..terliur tgk gmbr tu la..='(

    ReplyDelete
  7. sedapnye ikan bakar.. law siap ngn kerang bakar po sooodaaaapppp!

    ReplyDelete
  8. singgah dr segmen :)

    ikan bakar mkn dgn kerabu mangga..memang gabungan mantap hehe sedap tuuu

    ReplyDelete

Followers