Friday, August 12, 2011

movie hujung mingguY(^,^)Y

hujung minggu means aku xkerja..
so aku layan movie aje..haha...di samping tu belog..FB..
bazar oops..bazar x.. oke..aku dah banned bazar sebab memenatkan, buang masa dan mengurangkan pahala puase aku..haha
oke, berbalik pada movie hujung minggu..
minggu nie aku layan trilogi "BACK TO THE FUTURE"..
means daripada nombor I hingga lah yg last III..
 oke, masa yang Ist nie tahun 1985 kan,pengenalan hero dy..namenye Marty McFly..Marty nie dy cam prangai tak siyes..bapak dy pulak slalu je kne buli..kesian gile..memang luuuzeerrr ar..
Marty nie kawan ngan Doc..Doc yang wat keter tu..DeLorean..yang boleh merentasi masa bile kelajuan sampai ke 88mph..88 jer?wahaha..ye, 88 jer..
oke, dorang wat eksperimen..ade pulak teroris libya datang tembak Doc..so Marty nek DeLorean tanpa disedari telah ke tahun 1955..iaitu 30 tahun lepas..bes gile..waa..bayangkan, 1985 - 1955?hoh, advance aje ler kan..kt situ, dy bantu ayah dy tackle mak dy..n ayah dy berubah tak jadi luuzerr dah..
 yg nombor 2, bermula sejurus selepas Marty balik dari masa lepas..balik, tgk Doc oke, bangun tido..semua dah berubah..keter..rumah..abang..Biff..Biff?oke..nie la watak jahat dalam citer tu..dari nombor I dan II..watak jahatnye..Biff and da Gang..
oke, Marty pergi le masa depan iaitu tahun 2015..hoh? 4 tahun lagi tu baiii..Chettt!!
dalam citer nie, 2015 tu ade keter terbang..zoomm..DeLorean pon terbang taww...
baju..Nike Air..Pepsi..Hovercraft..haha..
Marty kne bantu anak dy yg akan masuk penjara kalau dy xubah masa depan..
dalam masa yang sama, time tu..Biff tu da tua..pangkat datuk dah..cam citer doremon kauu..oke..xnak nobita..Biff tua telah ke 1955 bawak buku laporan sukan dari tahun 1955 til 2015..lumba kuda..pergh..kaya lah Biff muda cenggitu..kafir suke judi oke..pastu..mission Marty..kembali ke 1955..musnahkan buku tersebut..
dalam masa yang sama..Doc 1985 telah kena lightning..dan sampai ke 1885..70 tahun lepas..
Marty kena jumpa Doc 1955 untuk balik..
 Marty bukak buku sejarah..Doc kena tembak seminggu lepas dy post surat kt Marty guna Western Union..haha 70 tahun baru surat tu sampai..so Marty balik ke masa lepas untuk selamatkan Doc dr ditembak..ade Red indian..Cowboy..dan Clint Eastwood..
moyang Marty kecik agi..kat sini ada Clara..yang Doc selamatkan dari jatuh jurang langsung ubah nama jurang tu dalam peta..kereta xde gasoline..so Marty dan Doc kne guna khidmat kereta api untuk tolak kereta Delorean a.k.a Time Machine balik ke 1985..
yeah..DeLorean hancoo..kene langgar kereta api kt 1985..so da xde time machine tuk amik Doc ngan Clara..
yang lain pulih cam sediakala..
tetiba..Doc kembali guna kereta api stim....stim?..astagfirullahal azim..jgn pikir lucah..stim nie yang kepul-kepul tuuu..aaaa..
oke tamat citer..hepi ending..
kereta DeLorean..a.k.a DOREMON Time Machine..

5 comments:

  1. heehee,, suka gaya tgn dia tu! ^_^

    ReplyDelete
  2. serius nk marathon movie tau.tp xde stok movie.haha muka sedih dan hampa.

    ReplyDelete
  3. popoi : thenx..(0,o")Y peace yoo..
    zati : saye banyak muvie..yeahh..hasil kerja keras kumpul zaman blaja dulu..(^,^)Y yipee..

    ReplyDelete
  4. aesya: jom..ari nie nk tgk Young and Dangerous..hehe..ekin cheng..ade 1 til 7..wahaha..smbung minggu depan la agaknye..

    ReplyDelete

Followers