Powered By Blogger

Monday, January 9, 2012

Worth waiting..Worth watching..

Yang aku maksudkan ialah Movie "Real Steel". Katalah apa yang korang nak kata, aku bawa cerita lapuk ke...aku ketinggalan zaman ke..yang penting, malam ini aku telah menonton movie yang bagi aku bes.."worth waiting & worth watching"..dan terima kasih yang tidak terhingga kepada En. Faizool dari ofis yang telah senang hatinya mendownload dan memberi movie ini padaku..

Worth waiting..kerana aku tunggu lame dowh..orang len sudah ceritakan pasal movie ini lama dulu, dan aku sekadar dengar saja..sebab belum pun tonton sendiri..nasib baiklah sudah keluar "FREE download" dekat internet..wahaha, so boleh lah En. Faizool download dan beri kat aku..wahaha..penantian sungguh menyeksakan biarpun aku tak perasan pun yang aku belum tonton movie nie haritu..

Worth watching..bilamana cerita berkisar mengenai seorang veteran peninju bernama CHARLIE yang tersangat obses dengan "robot battle", walaupun sering kalah..(even pada seekor 'LEMBU')..beliau kemudiannya menyedari yang dirinya punyai seorang anak lelaki berusia 11 tahun iaitu MAX, mereka melalui suatu pertandingan, lalu kalah dan secara tidak disengajakan Max telah terjumpa sebuah robot generasi ke-2 sewaktu terjatuh dari gaung..(hmm..tempat buangan sampah)..

Robot yang diberi nama ATOM, ialah sebuah robot "sparring"..a.k.a bahan belasahan tetapi mempunyai kemampuan meniru perbuatan (macam budak kecik, jangan tunjuk kejahatan pada mereka!)..mereka meniti era kemenangan demi kemenangan..

lalu akhirnya bertanding dengan ZEUS (robot)..yang tidak pernah mengalami kekalahan..cerita ini diselitkan dengan ego seorang bapa yang dilakonkan dengan baik oleh HUGH JACKMAN dan kelincahan serta kecomelan DAKOTA GOYO..hubungan yang terjalin semakin erat melalui kerjasama mereka untuk membawa ATOM ke pentas tertinggi..wahh..teruja sangatt...


p/s: kalau cerita melayu boleh bawak feeling macam nie..comfirm aku sendiri akan download..kah3

No comments:

Post a Comment

Followers