Powered By Blogger

Thursday, February 17, 2011

bodoh tahap cipan..

kalau kebijaksanaan itu boleh diukur melalui tahap pencapaian seseorang contohnya spm, diploma, degree, master, phd..bla3..
tapi ukuran kebodohan manusia itu adalah infinity..
infinity? fikirkan..
manusia yang bodoh itu sanggup melakukan sesuatu yang sangat merugikan, kebodohan manusia seperti sanggup membuang bayi di tong sampah, sanggup melakukan dosa-dosa even semuanya dapat kita belajar dan semuanya ada dalam pengetahuan kita.
teringat aku suatu ketika dulu ada seorang kawanku yang memang sangat berani..barang rare lah katakan, kami belajar bersama di universiti tempatan suatu ketika dahulu, hebat nye kawan aku nie, dy boleh tidur dan ponteng kelas tetapi still score waktu result keluar..
aku jugak yang rajin ke kelas tapi still 'bodoh'..chet..
elok-elok je aku pegi kelas, dy sedang tido, aku balik kelas..dy still tido..
tapi nak buat macam mane, dah hero malaya..lecturer pun x de sebab nk marah dy sebab dy slalu score..
cilanat tul..
nak di jadikan cerite, kawan aku nie punye lah suke kat seorang gadis tu..perghh..
memang dy tangkap cintan abes la..tapi budak pompuan tu relek je aku tengok..xde lah lawa mane pon..
dy tackle awek tu sampailah suatu ketika, berjaya..dan mereka pon berkapel lah..
seperti kapel-kapel len, kawan aku nie sangat senang hati sampai terlupe yang hobi beliau ialah tido..
dah ilang dah hobi beliau tu..keh3..
punye lah tangkap cintan..(sehingga xbalik bilik dah)..beliau berubah ke arah yang baik..
aku mule nampak beliau pergi ke kelas..dan mule mandi..
tapi..paneh x sampai ke petang..
awek tu upe nye player, dah kawan aku yang sangat tangkap cintan lah kat dy, sanggup berkorban jiwe dan ptptn untuknye..ditinggalkan selepas dikikis sekeringnye..
ish3..kesian punye kawan, aku pun menjadi mangse sebagai banker untuk beliau buat loan..
yang kebodohannye apebile kawan aku yang sebegitu pandai..boleh terjerat ngan pompuan durjana tersebut..tiba-tiba, kembali ke tabiat semula jadi beliau..tido..
dan kali nie, oleh kerane tensen yang teramat, beliau sanggup pergi ke klinik untuk mintak ubat batuk..
so, beliau tido..
tak bangun-bangun..
bukan mati..tido jer, tapi susah la nak bangun..2 hari beliau tak bangun..aku ingatkan dah nazak..
masuk hari ke tiga..dy melantak sume biskot yang ade kt bilik..(seb bek bukan aku punye)..
kemudian dy pegi men futsal..
gilo..dush3..
walaupun begitu..tahap ketensenan beliau x terhenti di situ..dy dengan selamber nye ponteng final exam..
hampeh..repeat satu sem..(aku mangse..jd banker lagi..)
beliau still budak pandai, cume da jadi len sket pas ditinggalkan..
kebodohan beliau memuncak apabile dengan x semena-mena..pada suatu hari, beliau cakap..
"aku da quit dah..xde mud lah nk belaja..aku nk main muzik jer"..aku ok jer waktu tu, aku da agak time dy ponteng exam dulu..
tapi lepas beliau balik kg..aku dapat satu mesej dari beliau..
"wan, aku xde duit ar, hutang dulu kire halal la yer..thanx=).."
wahh..
p/s: aku sangat bodo sebab pecaye dy akan baya..

1 comment:

  1. Ehm..next time be more careful..sayangilah duit anda..hahaha salam kenal ya..

    ReplyDelete

Followers