Friday, February 18, 2011

penangan en. tikus

pengalaman duk di MAIDAM sebagai trainee mang sangat menarik..dalam erti kate len..intersting..fuhh~ cakap english da aku lening..keh3..
salah satu pengalaman yang aku xdapat lupekan ialah "kes tupperware"..kes nie da ditutup oke?tapi sengaje aku bukak balik bile aku tertengok gamba2 di fesbuk cik asma ilani..ngeh3..(copy3..jangan marah ye kak ila)
dalam kes nie, suspeknye xlen xbukan ialah en tikos..wahh, kuatnye gigi..gune colgate ke hape?
yang aku musykilnye, buat ape la tikos tu nak duk kat maidam? nk makan duet zakat ke en tikos?xbek..dose tuu~

baru aku taw, tikos dekat pejabat upenye lagi advance n garang dari tikos kt uma aku..wah3..
bercerite tentang uma aku punye tikos..kompem2 tikos nie karnivor..sebabnye, aku da try letak cili ngan sayo sawi sebangai umpan..ne taw kan, tetibe dy suke lak..(xpayah la aku makan sayo..hehe)
tapi..haramm..xde nye tikos nie sentuh sayo..cili?lagi la..aku pon xmakan cili..pedass kot..mane tikos nak cari air malam2..dy bukan ade toilet pon kt dalam siling uma aku tuu..
tikos kt uma aku mang banyak..dan lagi besar dari tikos kt MAIDAM tuh..tapi tikos kt uma nie baik sket..dy xmakan tupperware..haha makanan jer..
yang xbesnye..dorang suke sangat berlari-larian ngan sanak sedare mereke..lorh..dalam gelap kot..bukan nampak pon..bising jer aku nk tdow memalam..
dulu mase tyme kecik2..aku slalu la wat skill nk tangkap tikos2 nie, daripada jerat2 yg memang sediekale dibeli, gam-gam tikos kepade jerat rekaan sdiri..keh2..
las-las..yang rekaan sdiri tu dilarikan tikos skali ngan umpan2nye...(sedey2) dolu tyme kecik rajin la aku menahan jerat..tapi sekarang..harammm..malas da aku..tikos tu sume pandai da..xsentoh pon umpan2..makan kayu jer kot dalam siling tuu..
aku nyer komik2 yang berlonggok kt dalam bilik pon dorang xsentuh..xmasuk pon dalam bilik aku..tikos-tikos tu takot kot.."ade baw lagi"..(iklan fabreze)..
cett..
malas da pikir sal tikos nie..nyusahkan pale jer..nasihat ntuk korang..tikos nie ade bile kite sume wat hal..cam suke membazir..xkemas..
same la gak ngan motif kehadiran lalat & nyamok dalam kawasan kiter..fikir-fikirkan yer(*0*")

2 comments:

  1. tu bukan tikus kot... cencorot agaknya. gila gigit tupperware ^__^

    ReplyDelete
  2. tikos lerr...ade kwn org yg kne panjat ngan tikos..hehe sape la dak tuu..tapi kecit je tikus tuu..garang je lebey..hehe

    ReplyDelete

Followers