Saturday, February 19, 2011

moto oh moto..

honda wave 100..haaa~ tu la moto yang aku gunakan ntuk merempit tiap2 pagi..bukan merempit ntuk aktiviti xberpekdah cam mat-mat moto tuh..aku merempit ntuk gi pejabat..hoho
susah la kalu xde moto nie..'sumber' la katekan..besnye naik moto pagi-pagi..sejuk jer..sampai terketar-ketar aku dibwatnye..tu belom lagi tyme ujan..haa..kalu ujan pulak..xpasal-pasal aku terpakse basah ler..keh2..sejuk nye..toksah cakap ler, sampai moto pon terketar-ketar skali taw..
yang masalahnye..eii..tayar moto tuu da licin da..pendek kate (bukan aku kate)..tayar tu da patot tukar dah tuu..bahaye siott..bahaye..bunga-bunga tayar da xde da..sekeping pon xde..aku da telek tadi before buat post nie..haa..tapi..
hehe..nie bagus jugak la ntuk aku..aku nie da la gilo..kalu tayar tu elok..mesti aku suke bawak moto laju2 nanti..haaa..tu lah kebaikan nye tayar moto tu xtukar-tukar lagi..aiseyh..(padahal malas nk tukar)..
hehe..esok pas keje aku tukar la weh..
teringat lak tyme blaja bawak moto dulu..mule-mule tu aku da hero..xmo bawak slow-slow nie..xbes..aku bawak laju jer..hari first blaja moto..aku da langgar pagar umah org..haa..tu baru hero..men langgar jer..tapi selamat je ler..moto jer yang serabai..keh3..pastu tyme balik, aku takot sangat sebab tyme tu aku kebas moto abang aku..teros je pas sampai uma..aku gi kat mak aku n cakap.."mak, wan eksiden.."..dan dan jer terus lari masuk bilik..2 minit kemudian..bang! bang! pintu bilik kene ketuk..haaa sudah..abang aku da hottt! aku takot sampai xberani nk bukak pintu..haha..(gunekan skill yang ade)..aku pon nanges la raung raung..nak suh dy xmarah..haha..bongok punye skill..
lpas tu..lapa la pulak asenye..aku takot nk bukak pintu taw..takot t dy serang aku..hoh..bile aku bukak pintu..cek dulu..line clear..keh3..dy keluar g baiki moto..aku pon cepat2 gi makan n mandi..3 ari aku wat skill nie taw..so aku xbertembung lar nagn beliau..(maaf ye abg..)
pastu aku wat note..(minx maaf..) letak kt meja kt bilik dy..keh3..n aku letak la duit 10 hengget kt meja tu..bajetnye dapat la aku bayar dy..(tyme dulu budak mane ley pgang duit dowh)..aku sengkek giler taw..haha
adoit..seb bek beliau memahami..tq bro..u mang bek..wa jer yang slalu bongek..
hmm..penah gak aku eksiden kat len..tapi..maluu..hehe..yang tu romentik sket sebab awek aku tolong..adeh2..manje je tyme tuh..keh2..beliau mang memahami..xnak cite..xnak citeee..
*aku mengelamun~
ohh..tengah taip post upenye..alamak, ase nk makan mamee kari berapi la pulak..sedapnye..cik mimi da makan ke belum..ish..isawnye sy..
*mesej beliau jap..ngeh3..
opps..xley jadi nie..nk kne gayot la..sok aku post lagi ye..

1 comment:

Followers