Sunday, May 1, 2011

borang gaji OT..

hari ni aku datang kerja, budak2 praktikal sesame aku sume bising dah, sibuk dengan borang gaji overtime..memang klaka lah, kire punye kire.. kami punye OT cume lam 20 30 hengget je..ekeke, xpe la, cukup ar tuk wat blanje topup ngan makan KFC satu round..chett(T,T)..
mesti korang pelik kn kenape OT kami sikit je kn?kn?haaa..kami kan ne ade gaji tetap..elaun jer kot..tu pon 200 je sebulan, ok la tu..OT cukup wat isi minyak moto pon kami bedal aje..haha

kerja pon da x seberapa, xsesibuk awal tahun dulu..sekarang, bile aku pergi kt tempat kak Zie,
aku : kak zie, ade kerja x?
kak zie : xde la wan, rehat ler dulu..
aku : ok..

ble aku lawat manager Zul pulak (panggilan aku kt dier je, toksah ikot),
aku : fergusen, ader kerja x?
abg Zul : haha, xdop la wan, gi la lepak dulu, minum2 air kt pantri nung..
aku : aiseyh..ok2..(dengan nada kecewa..)

haaa..da paham kn kenape kami nye elaun sket je..ok ler tu..dulu kerja kami berlambak xabis2..sekarang..ecece..duk saje borak je dari pagi ke petang..
tu kalu time xsibuk la..
time sibuk, xmenang tangan lah jawabnye..biase ler..kn..adat idop makan gaji..
ok la, busan da nie akceli..nk gi borak ngan makcik2 kt blakang jap..

No comments:

Post a Comment

Followers